19 March 2010

Gi sekolah naik bas..

hahaha..mane de gi sekolah la..acah je tuu..hoho..siang semalam aku & my bro gi ke ofis naik bas..memule aku fikirin, apa ini benar? tapi bile da duduk tunggu bas kat pehentian bas, barula otak aku ni waras sket & dapat terima kenyataan..best jugak naik bas sekali-2 3 kali ni..

so ape yang best? huu..memule pejalana aku rase best sebab bas tu begerak slow & steady je..best..mase tu aku pk cmni "bestnye kalau orang² yang tengah kelam-kabut tak cukup masa nak gi ke somewhere dapat naik kerendaan awam macam ni..diorang nak cepat tapi tak boleh nak wat pape sebab bukan diorang yang memandu.." aku gelak dalam hati..hahaha ape la sengal sangat aku kan?

tapi beberape menet lepas tu aku aku pk cmni lak "alamak lembabnye la bas ni..huhuhu.." nasibla aku pk camtu jap je..kalau tak mesti kutu² aku da mati..sampai di kl kitorang singgah di cm untuk brunch..tapi bukan terus makan pom, dok usha² dulu kat dalam tu sambil tunggu kawan abang aku sampai..lapa sangat aku beli mini biscuit..bolehla wat alas perut..pastu bolom pom abes biskut tu abang aku ajak ke malay tea house..

malay tea house ni macam kopitiam biase je mase mule² aku masuk..specialty-nye teh la..obvious..pe yang agak menarik bagi aku ialah kat atas meja diorang de sediakan satu kad kecik berbentuk penanda buku yang ade info pasal bahan² yang dicampur dalam teh diorang..contohnya....err aku da lupa..hehe..ok pasal menu lak..umm..bagi aku menu diorang tak banyak pun tapi aku still susah nak wat pilihan..menu yang aku ingat; nasi lemak rendang tok (aku & my bro order yang ni), nasik goreng herba (kawan abang aku order yang ni), nasik ayam herba (kalau tak silap), laksa, mi rebus dll..air lak aku order teh + pegaga, abang aku teh + pegaga + selasih..kawan abang aku order malay teh tarik..die kate sedap..sedap la kut, gune susu soya..nasik yang aku makan tu sedap..bagi aku sikit (pinggan pom kecik jee) tapi mengenyangkan..puas hati la..sambal tak pedas sangat..de keropok sikit..ok la tu..nasik goreng herba tu aku tak rase tapi abang aku yang rase die kate sedap..so ok gak la tu..panjang pulak la review, macam nak promote je..haha so lepas kitorang makan & borak² jap, kitorang pom belah (lepas bayar la)..

lepas salam² dengan kawan abang aku, aku & my bro pun gi cari bas ke kawasan ofis aku..mase cari² tetibe aku rase perut ni nak memememembuang..so aku pun gi la ke tandas yang mahal kat dalam cm tu..50 sen tuuu..da la sebelum makan tu aku da masuk sekali, tapi mase tu kucil je..tandas tu nampak la macam mewah..pintu kayu tuu (siap bley skodeng..hahaha) tapi bagi aku mahal sangat la..ah tak kisah la kan janji hajat aku tertunai..lepas tu kitorang sambung cari bas..kitorang gi ke depan cm tapi macam takde je kitorang pun beralih la ke belakang..de 2 bas yang aku jumpa..kitorang naik la yang depan..

dalam bas ni masa aku naik tu ade la sorang mamat ni dok membebel pasal konduktor bas yang kononnya kurang mesra (atau tak mesra langsung) dengan dia..dari bebelan yang aku dengar dia tanye konduktor bas tu ade tempat duduk lagi ke..tapi konduktor tu jawab dengan kasar "tu tempat duduk tak nampak ke??" (aku agak je)..so die tak puas hati la..duk bebel² je mulut die..lepas tu mase konduktor kutip duit tambang die pun "nasihat" la kat konduktor tu macam ni "lain kali mulut jaga sikit ye.."..hahaha..lepas tu die sambung lagi membebel..haa yang ni la yang masalahnye..mulut die tak berenti membebel..sume bende die duk bebel..bas benti kat traffic light die bebel (plus carut)..bas slow sebab jem die bebel (again, plus carut)..lepas tu de penumpang depan & belakang die borak die duk menyampuk..masalah die ni, aku pk..memang pun..sebab aku dengar die tanye penumpang depan die "ko hisap tak?" patutlaaaa..ish ish ish..lepas tu da lame die asyik bebel je de gak aku rase macam nak bangun & belasah je mamat tu..mase tu aku rase penumpang² yang dekat mesti nak join same..tapi mood aku still ok lagi so aku simpan jela hasrat murni aku tu..hoho..part yang bestnye mase mamat ni nak turun..die bangun & bediri dekat dengan pintu tengah..die gi tekan loceng banyak kali padahal da ade orang lain tekan dulu sebelum tu..tetibe ade mamat yang duduk dekat dengan pintu tu bangun & sergah mamat hegeh yang cari pasal tu "hoi! lu gila ka?!suda ada orang tekan loceng lagi lu mau tekan apasal?!" cuak mamat hegeh tu aku tengok..nak je aku gelak..mamat yang sergah tu lak badan besar..kalau la kene hentak memang lempeng la.."sekarang lu turun!!" jerit beliau lagi..mamat tu dengan cuaknye jawab "ok ok" pastu aku tak nampak da die..

lepas je mamat tu turun penumpang² yang duk dekat situ mulela bukak mulut masing²..oooooow..patutla (lagi)..rupenye mamat hegeh tu jugak tengah mabuk..so mase memule die nak naik konduktor bas tu tak bagi..haishhh..lantak ko la labuuu..aku pun senyum jela..duk dalam bas tu sampai ke hentian bas yang kitorang kene turun..da turun tu kitorang bejalan lak ke ofis..jauh gak..2kilo ade kut..so memang exercise gak la..aku tak penat sangat pun cuma dahaga..panasss..sampai ofis barula dapat basahkan tekak..besh²..so sampai sini jela wat kali ni..

until next time ;)

No comments: