14 April 2010

Motorsikalku & tayar-tayarnya..

Assalamualaikum wbt.

Kehadapan adinda errr..hehehe..tersasul la pulak..fuhhhh..penat bangat aku kali ni..camni ceritanya, tadi dalam perjalanan balik aku singgah la bhp sebelah plaza idaman nak isi minyak..lepas isi minyak konon²nya nak tambah angin tayar..alih² terjadi pulak tragedi (ke trajedi?)..pam angin tu tak berfungsi dengan sepatutnya..abes semua angin dalam tayar aku..nasib la aku pam tayar belakang dulu (nanti aku terangkan kenapa)..

da jadi macam tu aku tanya la mamat yang jaga kaunter bhp tu..tapi memang tak membantu langsung la..aduh..aku duduk jap tepi motor..tengok² nombor sesiapa yang boleh aku dail..huu..teringat kat sorang brother yang penah offer nak tolong kalau ada masalah dengan motor..haishh malang jugak..mana pulak la nombor brother ni..kat dua² hp pulak tu..sengal sungguh aku ini..

masa tu jugak ada couple bergaduh entah pasal apa dekat dengan aku..si mamat tu bentikan kereta dia pastu suruh si minah tu pulak bawak kereta dia..yang si minah nangis² cakap "saya tanya je yang awak nak marah² ni kenapa?" last² minah tu bawak gak..agaknya minah tu tanya kenapa bawak laju sangat kut, pastu mamat tu bengang kut..agaknya la..huu..pelik²..

lepas tu aku call sorang lagi brother yang duk dekat² situ..tapi pagi² camni mesti da tito punya..tetttt..memang betul pun..haishh..aku try call lagi 1 nombor yang ada pada pam angin tu..tadi aku da call 2, tak berjawab..yang ni pun sama.."malasnye la nak menghadap masalah camni" dalam hati..memang menyampah kalau masalah² motor ni..penat..last² aku pun putuskan untuk tolak je motor aku sampai stesen minyak seterusnya..sebelum tu sempat lagi tanya kat mamat kaunter tu kalau² dia ada pam ke, ada member² yang boleh tolong pamkan ke (mat² tayar pancit 24jam kononnya, tapi..)

"fuhh beratnya motor ni..asal la time ni ko nak berat sangat.." dalam hati lagi..nasib la aku pam tayar belakang dulu tadi..sebabnya? kalau aku pam tayar depan dulu tadi, mesti angin tayar depan yang abes..kalau tayar depan yang kempis..fuhh nak menolak tu mesti tekentut² aku dibuatnya..masa menolak tu ada jugak la yang perihatin..bagus²..ada la sorang brother ni berenti tanya aku kenapa..aku pun bagitau la..dia nak tolong tolak tapi aku bagitau tak boleh nak tolak nanti koyak la tayar aku sebab angin abes langsung..aku pun cakap kat brother tu "takpe la bang.." beliau bersetuju lalu berkata "yela kalau koyak nanti lagi susah.." dia pun berlalu tanpa mengucapkan selamat tinggal..tapi aku tak sedih..terhibur jugak la hati aku tadi..

aku pun teruskan menolak sampai la ke stesyen petronas dekat uptown..sampai situ aku pun terus isi angin..tapi tapi..masa isi angin tu aku jumpa pulak paku (kelihatan sepertinya) melekat kat tayar belakang, besar pulak tu..ya ampun..da la jauh lagi perjalanan aku ni..lepas aku tambah angin tayar depan pulak, aku start motor dan memecut pulang kerumah..

dalam perjalanan balik ada la teringat sikit² masa kerja kat stesen minyak dulu..pastu terpikir pasal pam angin tadi, rasanya compressor yang bermasalah tadi tu, sebab angin slow je..ish..teringat jugak penah tejumpa sorang minah menolak motor dekat dengan stesen bhp tu, entah² dia pun terkena macam aku..mungkin..hmm..kesian pulak aku..aku pun meleleh² (peluh) menolak motor..huuu..akhir kata, alhamdulillah aku sampai rumah dengan selamat..dan selamat jugak menaip untuk kali ini, dengan tangan hitam² tak basuh lagi ni..hahaha..

until next time..

No comments: