27 June 2010

Semalam hari apa?

Semalam hari sabtuuu..

semalam aku buat ape ea?jap tengah try ingat..pagi: belum sedar diri..dekat² tengahari baru terjaga..itupun sebab buahati kejutkan..hee..pastu da dapat borak² dengan yang tersayang baru la balik..tapi sebelum balik aku buat ape ea?yang aku ingat aku masuk toilet basuh muka..eh tu mse tejaga lagi..aku gosok gigi..pastu minum air suam..tutup suis tabung air..tabung ke?lap meja kat pantri..susun² sikit..alamak!baru teringat aku lupa bawak sampah yang da penuh..huhuhu..pastu lipat pakaian hujan..masukkan dalam beg..pastu ape lagi ea?itu je kut..

da keluar ofis aku tekejut sebab ramai sangat orang kat depan ofis sebelah..da la malam tu aku turunkan shutter dari dalam..mesti de beberapa orang kat lua tu tekejut bile shutter ofis aku tetiba naik sendiri masa aku nak keluar tu..haha tapi ok la kan..aku pun tekejut :D pastu aku kunci sume yang patut dikuncikan..aku pun cepat² gi dari situ..dorang ade la dalam 40-50 orang..ramai tuu..nasib la tade perasaan kat dorang² tu..kalau tak mesti da rase macam kucen lalu kat situ..nasib baik gak telupe bawak sampah turun mase tu..hahaha..

lepas tu turun ke tempat parking..bukak kunci..letak beg dalam bakul..start moto yang da semput² tu..jalan..pak guard yang jaga bawah tu dari jauh lagi da angkat tangan..skang aku tengok muka dia je ari² (walaupun aku bukannya pergi keje ari²..hoho)..mane tah pegi guard² yang lain..dulu banyak je..kene culik kut..lepas tu lepas tu?dalam perjalanan tade pape yang menarik pun..tapi bile sampai je tempat yang jammed baru aku teringat "arini ari sabtu memang jammed la.." so perjalanan tak menarik pun..isi minyak..pastu singgah 7e beli topup..aku lupa lak bukak topi keledar sebelum masuk so kene tegur dengan cashier..hee sori2 saya terlupa la..

sampai rumah aku masukkan topup..mesej bagitau da sampai kat sayang aku..pastu siap² nak mandi tetiba sepupu aku pun sampai..kitorang akan ke rumah seorang kawan untuk menghantar yong tau fu yang di order..tapi sepupu aku bawak ke rumah aku untuk disiang² dulu..aku cepat² mandi dan buat semua yang patut..lepas tu aku pun tolong potong²kan semua bahan dan rebuskan..masukkan dalam pelastik..tak lupa tolong rasakan sikit..nasib la perut aku dalam mod slim sekarang ni..kalau tidak memang da telan banyak da..hihi..

da siap sediakan semuanya aku pun mandi dan siap² untuk menghantar..sepatutnya keluar 5 setengah tapi 6 lebih baru bergerak..terperangkap dalam jammed je da beberapa puluh minit..ikut guthrie ke shah alam..sepupu aku exit bukit jelutong untuk cari stesen minyak tapi last² masuk guthrie semula..isi kat petronas federal higway kat shah alam..kalut betul..da la tu sesat² bila da betul² nak dekat sampai destinasi..geram je..sepupu aku asyik cakap jangan ikut sangat gps tu..tapi bukan salah kat gps pun..sama ada salah masukkan koordinat atau salah peta..haha..padahal memang da dekat pun..sesampai di destinasi aku hidangkan yong tau fu dalam dulang..lepas tu masukkan kuah dalam bekas..makan tembikai sikit..tolong kirimkan salam..tolong bakar ayam..tolong rasa..tolong minum..tolong makan nugget..tolong makan bahulu gulung yang memula aku sebut tat gulung..ngee..tolong balik..

dalam pukul 10 kitorang pun gerak balik ke rawang..balik senang je..tapi sepupu aku boleh pulak ngantuk² masa drive..siap tepejam 2 3 kali..aku mintak berenti bagi aku drive tak mau..aku pasang lagu pun macam tak jalan..last² aku tolong picitkan untuk kurangkan ngantuk..tapi masa keluar lagu Yang Terindah cerita Adamaya tu tetiba dia segar..tanya aku tengok sampai habis tak cerita tu..aku jawabla tak..dia kata dia tak pernah tinggal pun..wahaha tetiba dia segar semacam..aku layan jela..aku tanya macam mana episod last cerita tu..dia pun cerita la..sampai la kerumah dia segar camtu..lawak betul..

sesampai di rumah..macam biasa aku akan mesejkan kat sweet heart aku..masa aku balik rumah aku memang meriah sebab anak² buah aku semua ada..termasuk Ammar-Daniel..aku layan jap anak² kakak aku..makan sup sikit..lepas tu aku mandi sebab nak manja²kan Ammar..dapat dukung Ammar sekejap..da besar da baby comel tu..geram! da dapat dukung Ammar aku pun masuk bilik..yeayyy..dapat borak dengan lovely..hihi..sampai la masa menaip ni pun..lepas ni aku nak guling² atas katil..manja² dengan bantal selimut..pastu aku tak tau la..so sampai sini jela post kali ini..

telima kasih aaaa..

No comments: